اعضای کمیته و سکرتریت مؤسسه اکبر در این هفته یک نشست ستراتیژیک که تمرکز آن بر جهت شکل‌دهی مسیر این نهاد برای سال ۲۰۲۶ و بعد از آن بود بین هم گرد‌هم آمدند. تمرکز این بحث ها بر تعریف  ستراتیژی اکبر بود، که شامل تقویت سیستم‌های نهادی و هماهنگی بر اساس یک برنامه کاری انتقالی بود و منعکس کننده دیدگاه تحولی بشردوستانه و انکشافی در افغانستان بود.
همچنان اشتراک کننده گان بررسی نمودن که مؤسسه اکبر چگونه می‌تواند تعامل، اعتبار و مشارکت‌های خود را تقویت نموده و تضمین نمایند که هماهنگی، اطلاعات و تلاش‌های حمایتی در محیط که به سرعت در حال تغییر است، مؤثر و تطبیق گذار باقی بماند. این جلسه با تعهدات و مراحل بعدی روشن به پایان رسید تا این دیدگاه جمعی رابه جلو ببرند.